Költözzbe Magazin

Költözz el vagy Költözz be

Csomagolási tippek a zökkenőmentes költözéshez

2021. március 29. 08:17 - KB_Dorka

csomagolas.png

Hogyan érjük el, hogy a költöztetés gördülékenyen menjen? Hát úgy, hogy jól kitalálunk mindent előre! Ha részfeladatokra bontjuk a költözés logisztikai folyamatát, azaz rendszerezünk, költöztető dobozokba pakolunk mindent, és szisztematikusan szállítjuk a holmikat, akkor elkerülhetjük, hogy sérüljenek az érzékenyebb tárgyak, elkallódjanak a legfontosabb eszközeink stb. Sőt, még spórolhatunk is a költöztetés költségein és megszabadulhatunk egy csomó fölösleges holmitól! Hogyan érjük el, hogy a költöztetés gördülékenyen menjen? Hát úgy, hogy jól kitalálunk mindent előre! Ha részfeladatokra bontjuk a költözés logisztikai folyamatát, azaz rendszerezünk, költöztető dobozokba pakolunk mindent, és szisztematikusan szállítjuk a holmikat, akkor elkerülhetjük, hogy sérüljenek az érzékenyebb tárgyak, elkallódjanak a legfontosabb eszközeink stb. Sőt, még spórolhatunk is a költöztetés költségein és megszabadulhatunk egy csomó fölösleges holmitól! 

1. A könyörtelen szelektálás 

 Első lépésben mérjük fel, hogy mekkora mennyiségű holmit kell átvinnünk a régi lakásból az újba. Ez időigényes feladat, főleg, ha beleszámoljuk azt a szellemi munkát, amíg kiválogatjuk a fölösleges holmikat. De ne kíméljük magunkat, fontoljuk meg, hogy melyek azok a tárgyak, amelyeket nem is használtunk az elmúlt években, és a jövőben is kevés esélyt látunk arra, hogy hasznát vegyük. Legyünk könyörtelenek, szórjuk ki (vagy adjuk tovább) a lomokat. Ennek a szelektálási folyamatnak a kivitelezését elkezdhetjük hónapokkal a költözés előtt, ha időben lépünk, akár az ingyenes lomtalanítási szolgáltatással is elvitethetjük a fölös cuccainkat. 

2. Felmérés

Ha már megvan, hogy mit akarunk átszállítani, mérjük fel, hogy mihez kell papírdoboz, mit érdemes inkább zsákokba pakolni, mekkora méretű bútorokat kell mozgatnunk, mi az, amit szét kell szerelni, majd összerakni. A ruhákat, ágyneműt, törölközőket, konyharuhákat, terítőket célszerű lesz zsákba pakolni, a törékeny eszközök csomagolásához szerezzünk buborékfóliát, hullámpapírt, újságpapírt!

3. A megfelelő doboz, zsák kiválasztása! 

Ha már tudjuk, hogy kb. hány dobozra van szükségünk, mindenképp olyan hullámpapírból készült dobozokat vásároljunk vagy kérjünk kölcsön, amelyek masszívak, strapabírók, könnyedén megküzdenek a költözéssel járó hercehurcával. Nem érdemes spórolni a minőségi kartondobozon, hiszen ez záloga annak, hogy tárgyaink épségben érjenek célba. A dobozok lezárásához spárga, kötél helyett érdemes széles ragasztószalagot használni, mivel a spárga könnyen beakadhat pakolás, szállítás közben egy másik tárgyba, dobozba.


A lámpákat, porcelán edényeket, elektronikai eszközöket kezeljük törékeny csomagként, vagyis különös gonddal járjunk el a csomagolás során: tekerjük buborékfóliába, de az is fontos, hogy ne mozogjon, ütődjön a dobozban a törékeny tárgy. Ehhez szerezzünk térkitöltő anyagot: gyűrt papírt, biológiailag lebomló térkitöltő habot, hungarocellt, fagyapotot, légpárnácskákat. Mivel a költözés során nem feltétlenül számít a csomagolás esztétikai szempontja, a térkitöltést akár rongyokkal, hullámpapír-darabokkal is megoldhatjuk.


A zsákok nemcsak az ágyneműk, ruhák, törölközők praktikus csomagolásához jók, hanem a teherautóba való pakolásnál kiváló töltőanyagok! Ki lehet vele támasztani a szekrények tetejét, oldalát, hogy ne boruljanak, dőljenek szállítás közben. A zsákok ráadásul jelentősen olcsóbbak, mint a kartondobozok, így még spórolunk is.


4. Készítsünk listát, címkézzünk fel mindent!

A csomagolás során nem biztos, hogy minden egyes tárgy helyét meg tudjuk jegyezni. Ahhoz, hogy elkerüljük a kicsomagolás káoszát, készítsünk egy tematikus listát, mit hová pakoltunk. A legpraktikusabb egy excelt nyitni ehhez a folyamathoz. Macerásnak tűnik, de hálásak leszünk önmagunknak, amikor az új lakásban csak megnyitjuk a táblázatunkat és könnyedén meg tudjuk határozni, hol vannak a tárgyaink. Sőt, készíthetünk fotókat is a csomagokról, segít felfrissíteni a memóriánkat.  A tárgyakat érdemes fontosság, sürgősség szerint is csoportosítani. Vagyis: vegyük külön dobozba azokat az eszközöket, amelyekre akár a költözés során vagy a költözést követő első pár órában szükségünk lehet: pl. elsősegély doboz, törölköző, stb.

A címkézés több szempontból is fontos! Egyrészt tudni fogjuk mit tartalmaz a doboz, másrészt a pakolást végző szakemberek vagy barátok iránymutatást kapnak, melyik dobozt, zsákot hová helyezzék. Ebből a szempontból lényeges, hogy ne csak azt írjuk rá: KÖNYVEK, hanem egyértelműsítsük: KÖNYVEK - NAPPALI. Így pontosabban célba fog érni a csomag, nem kell utólag külön keresgélni, hova került az adott doboz.


A törékeny csomagokra írjuk rá a doboz minden oldalára: TÖRÉKENY. Így felhívjuk a pakolók figyelmét arra, hogy erre a csomagra ne pakoljanak, óvatosan kezeljék.


5. Pakoljunk okosan!

Inkább rendeljünk több költöztető dobozt, mint kevesebbet! Ne rakjuk tele könyvvel a költöztető dobozt, mert arra kényszerülünk, hogy 50-60 kilós csomagokkal kell szenvednünk a ki- és bepakolás során. Ennek egyik költöztető cég sem örül! Hát még ha mi magunk szervezzük a költöztetést! Pakoljunk ésszerűen, nem kell minden helyet kitölteni. Ugyanígy járjunk el a zsákokkal, legyen kezelhető súlya a csomagnak, a célunk, hogy egyszerűen, sérülésmentesen és praktikusan lehessen megoldani a szállítást.


Amennyiben magunk szervezzük a költözést, ne feledkezzünk meg a bútorszállító hevederről, egyszerűbb és biztonságosabb vele a nehezebb szekrények, asztalok, mosógép (!) cipelése. A fiókokat érdemes kiszedni, a szekrényajtókat rögzíteni, a szállítás megkönnyítése érdekében lehet, hogy néhány bútort érdemes lesz szétszerelni.


6. Kommunikáció és HR :)!

Ha költöztető céggel dolgozzunk, ne csak a szállítandó tárgyak mennyiségét határozzuk meg pontosan, hanem a címeket, parkolási lehetőségeket is. Ha lehet, foglaljunk a házunkhoz, lakásunkhoz közeli parkolóhelyet (az új és a régi lakásnál is) a költöztető teherautónak, ezzel csökkentjük a költöztetés időtartamát és költségét! Jelezzük szomszédainknak, hogy költözni fogunk, így ők is megértőbbek lesznek, amiért egy időre lefoglaljuk a ház liftkapacitását. 


Ha barátokat hívunk segíteni, tartsunk egy eligazítást az elején, mutassuk meg a címkézések logikáját, osszuk be a pakolás menetét, és ne feledkezzünk meg arról sem, hogy a nap végén megvendégeljük őket némi rendelt pizzával, üdítővel! 

 
Egy jól előkészített költözés során megszabadulhatunk egy csomó felesleges holmitól, a címkézésnek és a tudatos pakolásnak köszönhetően az új otthonunkban sokkal gyorsabban be tudunk rendezkedni. 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://magazin.koltozzbe.hu/api/trackback/id/tr6916480924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

232323 2021.03.29. 08:55:47

Szóval használjuk kb az agyunkat... ezeket teljesen felesleges leírni bárkinek is aki önerőből elvégzett mondjuk 4 vagy 6 elemit..
süti beállítások módosítása